Selasa, 6 Oktober 2009

KEJADIAN MANUSIA BUKTI KEWUJUDAN ALLAH

Seluruh alam ini di ciptakan oleh ALLAH mengikut peraturan yang telah ditentukan. Peraturan ini tidak berubah sejak alam di jadikan lagi.
Demikian juga dengan kejadian manusia, ia diciptakan oleh ALLAH menurut sunnahNYA. Penyelewengan dan penyimpangan dari sunnah ALLAH ini akan menyebabkan berlakunya keadaan yang tidak harmoni.
ASAL KEJADIAN MANUSIA.
Manusia yang diciptakan oleh ALLAH swt ialah nabi ADAM as.
Daripada Adam, Allah menjadikan Hawa yang kemudiannya menjadi isteri baginda. Daripada mereka berdua, manusia berkembang biak diatas muka bumi. Ini di jelaskan dalam firman ALLAH swt yang bermaksud:

” wahai manusia! Bertakwalah kepada tuhan yang menjadikan kamu daripada diri yang satu (ADAM) dan Dialah (ALLAH) menjadikan daripada diri Adam, isterinya (Hawa) dan mengembang biak daripada kedua-duanya, ramai lelaki dan perempuan”.

Ayat ini membuktikan bahawa TEORI DARWIN tentang asal kejadian manusia adalah tidak benar. Teori ini menyebut bahawa manusia berasal dari beruk sedangkan ayat tersebut dengan jelas menyebut bahawa manusia berasal daripada nabi Adam as dan isterinya, Hawa.
Teori Darwin ini hanyalah andaian semata-mata. Ia tidak berdasarkan kepada kejadian yang betul-betul saintifik. Di samping itu tidak pernah ditemui beruk yang menjadi manusia.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan