Rabu, 7 Oktober 2009

DENGAN NAMA-NYA...

Dengan nama-Nya…
Aku bersaksi tiada Tuhan yang layak disembah
Melainkan Allah
Dan Nabi Muhammad itu pesuruh Allah
Tiada satu pun yang dapat menggugat keyakinan ini
Dan tidak akan berpaling selain dari menyebut nama-Nya
Dan selawat serta salam keatas junjungan besat penghuluku
Tiada seorang pun yang dijelmakan dapat
Meluntur kepercayaan aqidahku

Dengan nama-Nya
Islamlah agamaku
Aku bersumpah solat lima waktu sehari semalam
Pegangan hidupku...tanpa mengenal penat lelah
Tanpa merasa jemu
Walaupun tergadai seluruh anggota tubuh badanku
Akan ku jihad dan jiwa dan ragaku agar tidak digolok-gadai

Dengan nama-Nya
Aku percaya akan janji serta segala ketentuan dan ketetapan
Biarpun diri ini diuji namun lidahku tidak akan berhenti
menyebut nama-Nya
Dialah yang kusembah dan kepada-Nyalah tempat aku
meminta pertolongan
Agar aku ditunjuki dengan jalan yang lurus...
Diredhai..bukan dilaknati dan dari segala kesesatan dunia yang mencabar
Dan mengaburkan pandangan

Dengan nama-Nya
Aku percaya hidup ini sementara
Tidak dapat lari dari kematian...pasti
Dunia ini hanyalah lakonan yang penuh dengan
Dugaan dan cubaan
Akhira juga tempat yang abadi penuh dengan kebahagiaan
Seperti dijanjikan


Dengan nama-Nya
Ku pohon hidayah
Semoga aku tabah dan cekal menempuh segala ujian
Semakin teguh dan kental keimanan dan kesabaranku
Segala pujianku panjatkan pada-Mu
Agar hidup ini tidak tersasar dan tersimpang jauh
Dari rahmatmu
Terimalah taubatku..ibadahku..halalkan hidup dan matiku..
Amin..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan